Tietoinen kävely

Tietoinen kävely on rauhoittavaa ja edistää keskittymistä. Sitä voi tehdä missä vain.

 Kuuntele äänite

>> Palaa oma-apuohjelmaan

 

Kirjoita: Muutoksia minussa

​Miten ajattelet kokemasi vaikean elämäntilanteen muuttaneen sinua? Minkälaisia muutoksia olet havainnut: oletko esimerkiksi vakavampi, nopeampi tai hitaampi, otatko asioita varman päälle, kiinnostutko erilaisista asioista… Kirjoita ja kerro!

 Lataa PDF

>> Palaa oma-apuohjelmaan

 

​​​​​Pohdi: Myönteisiä asioita minusta

Valitse seuraavasta listasta kaikki ne myönteiset asiat jotka pätevät sinuun:

  • iloinen
  • varovainen
  • innostunut
  • nopea
  • huumorintajuinen
  • herkkä
  • ahkera
  • joustava
  • hauska
  • myötätuntoinen
  • aikaansaava
  • mukava
  • sosiaalinen
  • pohdiskeleva
  • rohkea
  • kekseliäs
  • rauhallinen
  • harkitsevainen
  • ystävällinen
  • luova
  • vahva
  • huomaavainen
  • luotettava
  • tarkka
  • sopeutuvainen
  • erilainen
  • antelias


Lisätehtävä:

Lue lista päivittäin viikon ajan. Tee viikon alussa ja lopussa minuuttiharjoitus, eli laske minuutin ajan, kuinka monta myönteistä ajatusta itsestäsi sinulle oli sen aikana. Huomasitko eroa viikon lopussa?

>> Palaa oma-apuohjelmaan